Subaru Solterra je plně elektrické auto s pohonem všech kol, které zvládne větší terén, než do kterého se většina z nás kdy dostane :-) ostatně jako každé správné Subaru :-)
Ticho a klid
Přiznám se, že když jsem měl toto auto z Mija Subaru Brno půjčené, tak to byla moje první osobní zkušenost s řízením elektrického auta. A moje pocity? Prostě sednete a jedete jako s jakýmkoliv jiným autem, jen s tím, že je za jízdy naprostý klid. Dokonce jsem si i vypnul rádio, abych si užíval to krásné ticho :-) Já už asi 15 let jezdím jen v naftových autech a ten klid v "elektrice" je až zvláštní. Třeba na křižovatce jsem nikdy nezažil, že bych slyšel motory ostatních aut kolem sebe :-)
Jede to jak čert
Poté co jsem vyjel konečně za město, jsem si řekl, že zkusím jak ten elektromotor jede. No, jedním slovem: šíleně!! To auto má takovou akceleraci, že jsem se skoro lekl :-) Ano, čekal jsem, že to pojede dobře, ale ne takto dobře. To auto je pocitově svižnější než třeba Subaru BRZ, které jsem měl možnosti řídit (a fotit) asi před měsícem. Samozřejmě mě to nedalo a akceleraci jsem zkoušel ještě několikrát, až mě z toho bylo skoro špatně.
Solterra a ostatní Subaru
Letos na podzim jsem měl z Mija Autocentrum postupně na focení půjčené všechny aktuální modely od Subaru. Solterra mě asi zaujala nejvíc, tím jak se sní dobře jezdí a samozřejmě její svižností při sešlápnutí plynu.
Když bych Solterru porovnal s ostatními Subaru, tak terén zvládne jako Forester, rychlá je jako BRZ a pohodlná jako Outback. Tak nějak si od každého vzala to nejlepší a stala se tak dokonalým autem. Jediná věc, s kterou má hodně lidí problém je její elektrický pohon a dojezd.
Elektrické auto ano nebo ne?
Pro někoho prostě elektro auta jsou, pro někoho ne. Já osobně nevím. Každý den jezdím autem ráno 5 km do práce a odpoledne 5 km z práce. Můj naftový motor se na této cestě ani neohřeje, takže vím, že ho dost trápím (možná i ničím). Elektro auto by pro mě bylo v tomto ideální. Ale pak si říkám, co když budu potřebovat někam daleko? Letos jsem byl na otočku z Brna v Kladně a zpět, což bych Solterrou určitě neujel a musel cestou možná i 2x nabíjet. Ale co je lepší? 2x po v cestě, kterou jedu jednou za rok 20 minut nabíjet a mezitím jezdit celý rok tiše a při nabíjení ze solárů třeba i zdarma? Nebo mít naftu, která je hlučná, kouří, v zimě smrdí a každý den studený motor ničím? Vážně nevím, asi to chce zkusit třeba na týden a pak se uvidí :-)
Jaká Solterra je?
Za mě, je to povedené auto, které je tiché, svižné, velké, pohodlné, zvládne terén i silnici, město i vesnici :-)
Kdo elektrické auto plánuje, tomu bych ji doporučil. Kdo je odpůrce, ten ať si ji zkusí a uvidí ;-)
Proč jsem Subaru Solterru fotil?
Moje fotky se budou používat v prezentaci na webu, sociálních sítích nebo v tisku. Doufám, že se objeví také v časopise Jsem Subarista, který vydává přímo importér Subaru pro ČR.
Další důvod focení byl tisk kalendáře, který se moc povedl, podívat se na něj můžete zde.
Back to Top